Nepal voorbereidingen

Het lijkt even stil geweest te zijn, maar niets is minder waar. De afgelopen periode zijn we druk bezig geweest met de voorbereidingen voor Nepal en dit willen we graag alsnog met jullie delen. We zijn hier nog niet aan toegekomen wegens alle drukte. Zo maken een aantal van ons vele uurtjes vol met het klussen en gaan twee leden van onze groep nog verhuizen dit weekend. Daarnaast werken de meesten van ons nog tot de laatste uurtjes door. We denken dus dat we allemaal met een grote zucht in het vliegtuig zullen landen en daar de ogen dicht doen om eens heerlijk bij te slapen.

7 juni 2022

Nog 43 dagen en dan is het zover: de vijfde Nepalreis! Na twee jaar niet te zijn geweest, lijkt het dit jaar allemaal nog goed te gaan en zullen we op 22 juli in het vliegtuig stappen. Op 7 juni kwamen we alvast samen om onze reis goed voor te bereiden. Albert, van Himalayan Care Hands, was ook van de partij. Hij is pas geleden in Nepal en specifiek ook in Thali geweest en kon ons de laatste stand van zaken vertellen. Zo hebben we te horen gekregen dat het gebouw helemaal klaar is, maar nog niet in gebruik. We gaan dit jaar dan ook terug om het gebouw gebruiksklaar te maken. Dat houdt in dat we in het gebouw kleine klusjes kunnen doen zoals het verven van muren, het maken van boekenkastjes en het opfleuren van interieur. Rondom het gebouw kunnen we aan de slag met het maken van een veilige toegang tot het gebouw en het maken van een leuke speelplaats. We houden hier natuurlijk een slag om de arm. Nu we het vijfde jaar gaan, weten we immers dat het zomaar kan gebeuren dat er in Nepal ondertussen alweer van alles is veranderd, waardoor de plannen ook aangepast moeten worden. We zullen ons dus flexibel opstellen en gaan het wel zien! We hebben in ieder geval super veel zin om te gaan. En door de concrete laatste zaken die nog geregeld moeten worden en op korte termijn gaan gebeuren, zoals het doen van boodschappen, het bestellen van werk t-shirts, het maken van een lessenreeks voor in de school en noem maar op, wordt alles steeds tastbaarder en kunnen we steeds sneller aftellen. Na het maken van een leuke groepsfoto, gingen we dan ook met goede zin naar huis!

13 juli 2022

Nog 9 dagen en dan is het zover: de vijfde Nepalreis! Vandaag kwamen we de laatste keer samen om de open eindjes aan elkaar te knopen. Denk aan het maken van een vervoersschema naar Düsseldorf, het verdelen van de boodschappen over onze koffers en het invullen van onze visa-aanvragen. We zullen 22 juli vroeg vertrekken. Wegens alle drukte op de vliegvelden, willen we op tijd aanwezig zijn om in te checken. We hebben dan ook besloten te starten met de gebruikelijke mis in de Pancratiuskerk. Daar zullen we om 9.00 uur ook de reiszegen ontvangen en na de mis meteen doorrijden naar het vliegveld. Naast dit soort praktische zaken, is het natuurlijk ook leuk om je als groep te verheugen op de reis en het samenkomen speelt voor de groepsbonding dan ook een grote rol. Nu we steeds dichter bij de vertrekdatum komen, komen bij de ‘oud-gedienden’ allerlei verhalen boven van eerdere reizen. Deze werden dan ook met elkaar gedeeld. Vandaag was ook Marieke van de partij. We hebben in Nepal altijd een thema voor de lessen en daarbij behorend themalied. Dit jaar is het thema: “All around the world!”. Hier kunnen we een breed spectrum aan lessen aan koppelen. Spelletjes van over de hele wereld, lessen over de verschillende culturen en gewoontes en ga zo maar door. Het themalied dat hierbij past, gaat echter ook over het feit dat wij mensen, waar we ook wonen, waar we ook zijn, met elkaar verbonden kunnen zijn, omdat we eigenlijk één grote familie zijn! En zo voelde het gisteravond ook toen het themalied door de tuin schalde! We hebben er zin in en tellen met groot enthousiasme af totdat we kunnen vertrekken.

Het is overigens nog mogelijk om te sponsoren voor zowel de reis als voor het project. De groep vrijwilligers, betaalt de reis- en verblijfskosten volledig uit eigen zak. Dit is voor een groot deel van ons wat gemakkelijker dan voorgaande jaren, aangezien de meesten van ons nu een baan hebben, maar jullie kunnen je vast voorstellen dat het toch een grote investering is. Voor het project zelf is ook al een bedragje bij elkaar gehaald, dat goed besteed gaat worden aan de school. Als we het niet gebruiken voor de daadwerkelijke bouw of de inrichting van de school, komt het ten goede aan de dagelijkse warme lunch die de kinderen op de school krijgen. Wat je ook wil sponsoren, het komt dus altijd goed terecht! Sponsoren kan op de volgende manieren:

Reisgezelschap: NL95 INGB 0001200722, t.n.v. Stichting Chrisko, o.v.v. Reisgezelschap

Project: NL95 INGB 0001200722, t.n.v. Stichting Chrisko, o.v.v. Bouw Thali

4 gedachten over “Nepal voorbereidingen”

1. Ik wens jullie weer een hele mooie reis. En dat alles wat jullie willen doen ook uit mag komen.
    En dat jullie ook een goede vlucht hebben gehad.
    Groetjes Marloes

2. We wensen alle Nepalgangers een zeer voorspoedige en inspirerende reis toe. Pas goed op jezelf, maak veel plezier samenen kom goed thuis weer!
    We kijken uit naar de verslagen van jullie werk daar!