Klussen

Wat doen wij?

Onder de noemer ‘Samen aan de slag’ is er een klusgroep en een zaaggroep actief. De klusgroep houdt zich bezig met onderhoudsklussen in onze (opslag)locatie of stelt zich beschikbaar om bij mensen thuis een klus aan te pakken, zoals verven, behangen, metselen, tegels zetten en noem maar op.

Naast de klusgroep is er een groep actief als ‘zaaggroep’, om de houten materialen die gebruikt worden bij andere activiteiten, zoals catechese, zomerkamp, vormelingendag en de kerst- en paasviering uit te zagen, te schuren en te vernissen.

Waarom doen wij dat?

Door de vaardigheden in de klusgroep bewust aan te leren, vergroten we de zelfredzaamheid van de betrokkenen én zorgen we ervoor dat deze vaardigheden via deze generatie later ook weer overgedragen kunnen worden op de volgende generaties.

Het zagen is een manier voor de mannen om met hun handen een bijdrage te leveren aan het catechesewerk van Chrisko. Daarnaast is het natuurlijk, zoals bij al onze activiteiten, ook een moment van gemeenschapsvorming, wanneer zij in een koude garage samen werken aan de producten die gemaakt moeten worden.

Door wie?

De vrijwilligers in de klus- en zaaggroep zijn veelal (jonge) jongens en mannen van middelbare leeftijd.

Voor wie?

De klusgroep wordt ingezet bij hulpvragers vanuit project Papillon, maar we doen uiteraard ook klussen voor vrienden en bekenden waar nodig. De zaaggroep werkt voornamelijk voor de verschillende activiteiten van Chrisko, maar ook voor catechesematerialen voor scholen.

Wanneer?

De klusgroep komt incidenteel bij elkaar op een moment dat er een klus geklaard moet worden. Via verschillende groepsapps wordt een klusaanvraag uitgezet en dan kunnen de vrijwilligers zich aanmelden. Het aantal vrijwilligers dat tijdens een klus komt helpen, verschilt per klus. Als je interesse hebt om in een van deze groepsapps toegevoegd te worden, neem dan contact met ons op.

De zaaggroep komt indien nodig (bijvoorbeeld als de geschenkjes voor Kerst of Pasen gezaagd worden, of knutselwerkjes voor kamp klaargemaakt worden) bij elkaar op woensdagavond tussen 20.30 uur en 23.00 uur. Als je interesse hebt om hier jouw steentje aan bij te dragen, neem dan contact met ons op.