Zomerkamp

Wat doen wij?

In 2003 hebben we voor de eerste keer een zomerkamp georganiseerd. Sinds dat jaar vindt er jaarlijks een zomerkamp plaats waarin alle elementen, die onze stichting eigen zijn, aan bod komen.

Vijf dagen lang trekken we met elkaar op en delen we, als één groot gezin, lief en leed met elkaar. We sluiten het kamp af met een spellendag waar jong en oud samen op pad gaan in een spellencircuit, dat gekoppeld is aan het thema van het kamp. Als toetje genieten we met zijn allen van de uitvoering die de jeugd zelf heeft voorbereid aan de hand van de themaliedjes die gedurende het kamp zijn aangereikt.

Kijk hieronder voor een impressie van ons zomerkamp:

Waarom doen we dat?

Het zomerkamp is bij uitstek de plaats voor gemeenschapsvorming en talentontwikkeling. Ieder jaar opnieuw wordt het kampprogramma vorm gegeven aan de hand van een nieuw thema. Het thema is uit het leven gegrepen en wordt uitgewerkt door middel van sport en spel, een knutselwerkje en meerdere liedjes die de jeugd zelf uitwerkt in zang en dans. Wie niet kan knutselen, is misschien juist heel goed in het sporten. Wie niet kan zingen is misschien wel heel goed in dansen. Zo heeft ieder iets waar hij goed in is en doordat de nadruk tijdens het zomerkamp ligt op samenzijn en samenwerken, worden we allemaal in onze eigen kracht gezet. In het samen optrekken komen wij onszelf tegen en wordt ieder van ons uitgenodigd om zich, met vallen en opstaan, van zijn beste kant te laten zien.

Door wie?

Wat ooit in het klein begon, met een klein groepje kinderen en een tiental volwassen begeleiders, is inmiddels uitgegroeid tot een kamp van ongeveer 70 personen. De vrijwilligers op ons kamp zijn veelal (jong-)volwassenen die al jaren met ons mee op kamp gaan.

Voor wie?

De deelnemers aan het zomerkamp zijn jeugd en jongeren uit onze zoekers-clubs. Maar ook kinderen en jongeren die wij gedurende het jaar leren kennen bij één van onze andere projecten of op de scholen. Je hoeft dus geen vaste deelnemer te zijn om mee op kamp te gaan en kunt ook alleen instappen bij het zomerkamp.

Wanneer?

Elk jaar gaan wij in de zomervakantie op zomerkamp. De datum waarop wij vertrekken, verschilt per jaar. Wij proberen bij het kiezen van de data rekening te houden met de zomervakanties van zowel  Midden- als Zuid-Nederland. Lijkt het je dus leuk om met ons mee op kamp te gaan? Neem dan contact met ons op.

Wil je een impressie van een eerder gehouden zomerkamp? Klik dan hier.