We zijn weer opgestart!

Het nieuwe schooljaar is begonnen en dat begint bij Chrisko altijd met het leggen van een grote puzzel. Dat houdt in dat we een enorme planning maken waarin alle wekelijkse, maandelijkse en vaste jaarlijkse activiteiten worden vastgelegd. Op die manier kunnen we voor iedereen alles ingepland krijgen en zorgen dat alles soepel kan verlopen. Door corona waren er lange tijd nog een aantal onzekerheden, zoals het kunnen opstarten van het samen binnen sporten, het mogen opstarten van de koorrepetities, een geschikte plaats en mogelijkheden voor onze zoekers-clubs. We hadden daarbij nog een extra horde te nemen: de Martinusschool, waar we inmiddels al jaren repeteren met het familiekoor en ensemble Chrisko, is dit jaar niet beschikbaar. De school wordt gerenoveerd en kan niet gebruikt worden. Maar gelukkig hebben we om de hoek in Welten, bij de Catharinaschool, onderdak gevonden. We kunnen daar terecht voor een aantal clubs en voor de koorrepetities. Het is dus gelukt en ook qua planning zijn we er bijna uit! De datums waarop de clubs plaatsvinden worden binnenkort aan de groepen doorgegeven. De eerste club, de pilotgroep, heeft afgelopen vrijdag plaatsgevonden. De aula van de school is groot genoeg om op afstand toch bij elkaar te kunnen komen. En met een extra raam open om te luchten, kunnen we zo prima onze clubs weer gaan draaien. We hadden een fijne bijeenkomst en zien ernaar uit ook met de andere groepen, na een aantal maanden ZOOMen en een zomervakantie waarin geen bijeenkomsten waren, weer bij elkaar te komen.

Marieke is ook afgelopen week begonnen om in de nieuwe school te repeteren met ons Ensemble Chrisko. We zijn dankbaar dat het ensemble de afgelopen tijd kon blijven zingen, omdat zij in familiegroepjes kunnen staan en dan binnen de regels toch een mis kunnen opluisteren. Voor het familiekoor is dat een grotere uitdaging, maar die gaan we niet uit de weg. Er is een plan gemaakt voor repetities met het familiekoor in geheel nieuwe opstelling, waardoor we toch de repetities kunnen opstarten. Het zal wel even wennen worden, voor iedereen, zowel voor de dirigente als voor de zangers, maar we gaan ervoor! We zijn lang genoeg ‘stil’ geweest. Het koor wordt geïnformeerd op het moment dat we de eerste repetitie gepland hebben.

Ook moest de planning van de Nepalreis, het zomerkamp én de Lourdesreis 2021 ook langs elkaar gepast worden.

Verder hebben we de Nepalreis in overleg met onze vaste partner Himalayan Care Hands al gepland en deze zal plaatsvinden vanaf 24 juli 2021. De voorbereidingen kunnen nu van start, we pakken de draad op waar we begin dit jaar moesten afbreken door het uitgebroken virus.

Het zomerkamp zal komende zomer weer gehouden worden in de Bekerhof in Hunsel en wel van 23 tot en met 28 augustus. Schrijf het alvast in jullie agenda, meer informatie volgt natuurlijk begin 2021.

De planning is dan met een datum voor de Lourdesreis bijna rond: we stappen van 6 tot en met 11 september weer in bij de grote bedevaartreis van Huis voor de Pelgrim en willen ook dit jaar weer met een eigen groep pelgrims uit Heerlen en omgeving op weg gaan naar Maria. Uiteraard doen we dit ook in 2021 in samenwerking met de parochies van Heerlen Zuid.

Maar als eerste staat nu op de planning onze wandeling naar de Sterre der Zee Basiliek in Maastricht. Zoals velen van jullie weten, doen we dat al vele jaren ’s nachts in het eerste weekend van oktober, de Maria maand. Dit jaar doen we ook dat iets anders: door de anderhalvemeterregel is het niet verantwoord ’s nachts te lopen en daarom hebben we ervoor gekozen om de wandeling te verplaatsen naar overdag. We lopen op 3 oktober vanaf 09.30 uur naar Maastricht en wonen dan om 17.00 uur de internationale, Engelstalige, mis bij in de Sterre der Zee. Opgeven kan nog tot 30 september!

Het klinkt misschien in deze tijd allemaal een beetje naiëf, alsof we denken dat we al deze activiteiten probleemloos weer door kunnen laten gaan… alsof het corona virus er niet is. Maar naïef zijn we zeker niet! We plannen gewoon voor het geval dat het allemaal wèl door kan gaan. We willen ons namelijk niet door de huidige situatie laten weerhouden om nieuwe plannen te maken. We houden de moed erin, want afzeggen kan altijd nog.

We hopen jullie dan ook allemaal weer te zien bij onze activiteiten in schooljaar 2020-2021.

2 gedachten over “We zijn weer opgestart!”

1. Heel veel succes voor het plannen en hopelijk ook te mogen uitvoeren van al jullie activiteiten.
    De corona-tijd heeft toch heel veel impact op ons hele leven.
    Ondanks dit alles moed houden en proberen positief te zijn.
    Alle goeds voor allemaal en veel groeten. Tiny

2. Lieve mensen,

Wens jullie veel succes met al die plannen en nieuwigheden, ook ik kijk uit naar een Lourdesbedevaart in september 2021. Maar alsjeblieft blijf in godsnaam alert en gezond, hartelijke groet met virtuele knuffels van Ad!