Wandeling naar Maastricht

Zaterdag 1 oktober 2022
STAP VOOR STAP naar de STERRE DER ZEE

Loop je mee?

Globaal is dit de planning:
Vertrek vanuit Bekkerveld om 09.30 uur.
Internationale, Engelstalige Mis om 17.00 uur in de Sterre der zee. Vertrek met auto’s terug naar Bekkerveld in Heerlen rond 18.00 uur. Details volgen later (via een mail aan de lopers).

Gezellige afsluiting

Na afloop is iedereen die dat wil welkom op de Heerenweg, waar we afsluiten met een warme maaltijd. Hiervoor moet je je van tevoren opgeven en we vragen hiervoor €5 onkostenvergoeding per persoon (deze mag je contant meenemen of via een Tikkie betalen).

Aanmelden
Aanmelden kan tot maandag 26 september via secretariaat@stichtingchrisko.nl. Geef in je mail aan:

• –  Hoeveel lopers je aanmeldt
  • –  Of er ook iemand is om op te halen
  • –  Of je wil blijven eten op de Heerenweg na afloop

Achtergrond

Al heel wat jaren zetten we vanuit Chrisko in het eerste weekend van oktober de traditie voort, die ooit werd begonnen vanuit de verkennerij in Bekkerveld, Heerlen: de voetbedevaart naar de O.L. Vrouw Sterre der Zee basiliek in Maastricht. Voor wie de geschiedenis nog niet kent: sinds 1948 ging de verkennerij jaarlijks in de maand mei op tocht naar de Sterre der Zee. ’s Nachts trokken zij via verschillende routes, in kleine groepjes naar Maastricht. De tocht werd om 6.00 uur afgesloten met een heilige mis, waarna men met de trein terugkeerde naar het hoofdkwartier aan de Benzenraderweg. Deze jaarlijks terugkerende activiteit van de stam, werd overgenomen door de oubaas en zijn gezin, familie en kennissen. Daarom lopen wij vanuit de stichting Chrisko al jarenlang ook één keer per jaar van Bekkerveld in Heerlen naar de Sterre der Zee in Maastricht!

Plaats een reactie