Zomerkamp

Zomerkamp puzzelstukje

Wat doen wij?

In 2003 hebben we voor de eerste keer een zomerkamp georganiseerd. Sinds dat jaar vindt er jaarlijks een zomerkamp plaats waarin alle elementen, die onze stichting eigen zijn, aan bod komen.

Vijf dagen lang trekken we met elkaar op en delen we lief en leed met elkaar, tijdens de gezamenlijke maaltijden en tijdens de thema-activiteiten. We sluiten het kamp af met een familiedag waar ouders en kinderen, maar ook opa’s en oma’s, samen op pad gaan in een heus spellencircuit, dat gekoppeld is aan het thema van het kamp. Als toetje genieten we met zijn allen van de uitvoering die de jeugd heeft voorbereid aan de hand van de themaliedjes die gedurende het kamp zijn aangereikt.

Waarom doen we dat?

Ieder jaar opnieuw wordt het kampprogramma vorm gegeven aan de hand van een nieuw thema. Het thema is uit het leven gegrepen en wordt op gelovige wijze vertaald door middel van sport, spel, knutselen, zang en dans. Tijdens de verschillende, jaarlijks terugkerende, programma onderdelen van het zomerkamp, wordt gewerkt aan praktische vaardigheden tijdens het knutselen, muzikale ontwikkeling bij zang en dans. In het samen optrekken komt iedereen zichzelf tegen en wordt uitgenodigd om zich, met vallen en opstaan, van zijn beste kant te laten zien.

Voor wie?

Wat ooit in het klein begon, met een klein groepje kinderen is gaandeweg uitgegroeid tot een zomerkamp waarin we als één groot gezin, waarin alle leeftijden aanwezig zijn, van 1 jaar tot 70 jaar, een midweek samenleven. De deelnemers aan het zomerkamp zijn jeugd en jongeren uit onze zoekers-clubs. Maar ook kinderen en jongeren die wij gedurende het jaar leren kennen bij één van onze andere projecten of op de scholen kunnen ook met ons mee op kamp gaan als zij dat leuk vinden. Je hoeft dus geen vaste deelnemer te zijn om mee op kamp te gaan, je kunt ook alleen instappen bij het zomerkamp.

Lijkt het je leuk om met ons mee op kamp te gaan? Neem dan contact met ons op.

Wil je een impressie van een eerder gehouden zomerkamp? Klik dan hier.