Samen Zingen

Koor puzzelstukjeWie zijn wij?

Chrisko kent twee koren: Familiekoor Chrisko en Ensemble Chrisko. Het eerstgenoemde koor bestaat uit een grote groep mensen van heel verschillende leeftijden, van 8 tot 70 jaar. Iedereen die wil zingen kan met ons meedoen. Het tweede koor, Ensemble Chrisko, is een veel kleiner koor. Het wordt gevormd door een groep jonge vrouwen en een enkele jonge man, begeleid door een aantal muzikanten. Beide koren verzorgen met regelmaat de opluistering van een mis in Heerlen en omstreken. Ook nemen de koren samen CD’s op, om op die manier de liedjes die zij zingen voor een groter publiek beschikbaar te stellen.

Wat doen wij?

Zingen staat wat ons betreft symbool voor hoe je het Levenslied zingt. De bedoeling is dat je vrij wordt om te zijn wie je bent en te zingen zoals jij zingt. Dit is mijn stem en die laat ik horen. Je mag daarin stelling in nemen, ruimte innemen voor jezelf. Het gaat er niet om of je goed zingt, maar of je van harte meezingt!

Alle muziek die wij maken wordt door onszelf gecomponeerd en gespeeld door onze eigen muzikanten. Zowel jong als oud zijn hierbij betrokken. Iedereen valt hierbij als een puzzelstukje op zijn plaats. Muziekschrijvers, tekstschrijvers, geluidsmensen, muzikanten en zangers.

Waarom doen wij dat?

Samen zingen is dus geen doel op zich! Samen zingen en muziek maken is bij Chrisko een middel tot gemeenschapsvorming. Het is zingen een middel om onze boodschap uit te dragen en een manier om tot ontwikkeling te komen. De bedoeling is om tot samenzang te komen. Wij streven niet naar perfectie. Het ‘goed zingen’ is voor ons géén doel op zich, want dan gaat het Leven eruit. Iedereen mag in ons koor zijn stem laten klinken. Maar dat wil niet zeggen dat we niet moeten proberen te groeien en te ontwikkelen daar waar het mogelijk is.

Voor wie?

Wie graag wil zingen is welkom om met ons mee te komen repeteren. Neem dan even contact met ons op voor de data en tijden van repetities.