Sporten

Wat doen wij?

Een keer per week wordt er door een groep jongeren op maandagavond gesport. De doelgroep is jongeren; vanaf 6 jaar oud. Tijdens het sporten staan bewegingsoefeningen en spel centraal. Hieronder een korte impressie van onze sportgroep:

Waarom doen we dat?

Niet alleen inspanning, maar zeker ook ontspanning is nodig. Een beetje bewegen kan daarbij zeker geen kwaad. Samen bewegen zorgt niet alleen voor een betere lichamelijke conditie, maar ook onze geestelijke conditie zal erdoor verbeteren. Door met elkaar te sporten en te bewegen kun je ook werken aan je sociale vaardigheden. Daarnaast kun je jezelf en anderen in een specifieke context leren kennen. Je kunt er leren je eigen plaats in te nemen, samen te werken, tegen je verlies te kunnen, respect te hebben voor elkaar en leren op gepaste wijze te communiceren. Door samen op te trekken ontstaat er bovendien gemeenschapsvorming.

Door wie?

De vrijwilligersgroep bij deze activiteiten bestaat uit een groep jongeren en jong volwassenen die plezier beleven aan het samen in beweging zijn en hierbij ook anderen proberen enthousiast te maken voor sport en spel.

Deze activiteit van Chrisko is nog altijd in beweging, want er is nog steeds sprake van toestroom van nieuwe deelnemers naar deze activiteit. Ook zijn vanuit de sportgroep meerdere jongeren als vrijwilligers opgestaan om de sportactiviteiten op maat vorm te geven. Zo werken we via het sporten dus ook aan een impuls voor het vrijwilligerswerk bij de nieuwe generatie.

Voor wie?

De activiteiten van de sportgroep zijn erop gericht dat iedereen die dat wil, kan meedoen naar eigen kunnen, waarbij afgestemd wordt op de wensen van specifieke groepen.

Wanneer?

Elke maandag van 19.00 uur tot 20.00 uur.