Goed Uitgerust

Vastenkalender-2019

Zoals David, met behulp van zijn slinger en een steen, zijn volk verloste uit handen van de Filistijnen, zo verloste Jezus ons uit de handen van het kwade door met Liefde Zijn kruis op te pakken.

De van Godswege ontvangen wapenuitrusting van de herdersjongen David was een slinger en een steen, de wapenuitrusting van Jezus was de Liefde.

In gehoorzaamheid aan Zijn hemelse Vader nam Hij uit liefde voor ons Zijn kruis op Zijn schouders en werkte zo mee aan Gods verlossingswerk. Beiden, zowel David als Jezus, zetten hun leven op het spel en gaven zichzelf prijs omwille van de ander. Zij gaven hun leven uit liefde voor God en hun naaste.

Zijn wij daar ook toe in staat?

Als wij bereid zijn om onszelf los te laten uit liefde voor de ander dan gaan wij in Jezus’ voetspoor. We volgen Hem na op de Weg van het kruis en treden net als Hij onze eigen ‘vijanden’ met Liefde tegemoet door ons kruis in gehoorzaamheid op onze schouders te nemen.

In deze vastentijd bekijken we alles vanuit het licht van het lijden of te wel vanuit de lijdensweg die Jezus is gegaan! Daarom willen wij in deze vastentijd 40 dagen lang elke dag een zinnetje overwegen in ons hart.

2 gedachten over “Goed Uitgerust”

1. Minder consumeren, minder TV – kijken, minder gamen, minder computeren is ook vasten, maar wel blijven bidden, thuis of in Lourdes!

2. Alles overdadig, in de veertigendagentijd mag het ook iets minder zijn, maak even tijd voor je naaste!

Reacties zijn gesloten.