Maatregelen ivm COVID-19 virus

Nadat we bij Chrisko alle club en koor activiteiten gestopt hebben, vanwege de richtlijnen voor het voorkomen van te snelle verspreiding van het coronavirus, heeft dit uiteraard ook consequenties voor onze individuele inzet bij de hulpvragers van ons project Papillon.

Er is voor gekozen om, onder de gegeven omstandigheden, de vrijwilligers geen bezoeken meer te laten brengen aan de hulpvragers. Het is geen besluit dat we graag wilden nemen, maar wel een besluit in het belang van ieders gezondheid, zowel van de gezinnen als van onze vrijwilligers. En natuurlijk is dit ook in het belang van de situatie in onze regio.

Er worden daarom vanaf heden geen bezoeken meer gebracht. Dat wil echter niet zeggen dat we onze hulp en steun niet kunnen blijven aanbieden op andere manieren.

We willen mensen en hun gezinnen, die het zonder corona al moeilijk genoeg hebben, natuurlijk niet zomaar loslaten nu.

Wat kunnen we als vrijwilliger nog wel doen?

• in ieder geval contact houden met de ouders én de kinderen; bijvoorbeeld door te videobellen met whatsapp, een appje of een kaartje te sturen.
  • wellicht via beeldbellen de huiswerkbegeleiding voortzetten.
  • de ouders nog steeds ondersteunen door hen tips te geven, door ze te helpen met formulieren, bijvoorbeeld via whatsapp of beeldbellen.
  • de gezinnen helpen door wellicht een boodschap voor ze te halen en deze af te geven. Maar niet meer het huis in en afstand houden bij het afgeven van de spullen.
  • … Mogelijk kun je zelf nog wel andere manieren bedenken om te blijven ondersteunen?

We vertrouwen erop dat iedereen dit besluit zal respecteren en ernaar zal handelen.

Heeft u vragen? Neem dan even gerust even contact met ons op.

1 gedachte over “Maatregelen ivm COVID-19 virus”

1. Lieve mensen, dit is een triest bericht maar wel heel verstandig, hopen, maar vooral heel veel bidden dat dit coronavirus snel verdwijnt. Groetjes van Ad.