Club tijdens de coronacrisis

Door de coronacrisis vielen ook de Chrisko-activiteiten één voor één uit. Allereerst de koorrepetities, toen de kerkvieringen, onze (2-)wekelijkse clubbijeenkomsten en als laatste onze hulp in de gezinnen van het project Papillon. Al snel bedachten we daarna dat we niet de rest van deze tijd zonder elkaar kunnen en we verzonnen een oplossing: Zoom, een online tool om samen te komen. Vrijdag om half negen zat iedereen dan ook klaar voor de eerste Zoom-club ooit. De oudste groep probeerde het uit en het werkte prima! Via de computer hadden we een fijne, gezellige en interessante bijeenkomst en dat wordt ook wel zichtbaar op de onderstaande schermafdruk die we maakten aan het einde van de club!

We spraken met elkaar in het thema ‘Tel je zegeningen’. Een passend thema in de tijd waarin we misschien niet kunnen doen wat we graag zouden willen doen. We sloten de club dan ook af met een opdracht: “Bedenk elke dag minstens één reden waarom de coronacrisis óók iets goed brengt!” En dat doen we. Denk eens aan het mooie weer, een onverwacht berichtje van een goede vriend(in) of opeens wat extra tijd om een lang uitgesteld klusje te kunnen doen. Zoeken jullie met ons mee naar de zegeningen?

2 gedachten over “Club tijdens de coronacrisis”

1. Beste Chrisko-leden, jullie hebben in deze zeer roerige afschuwelijke coronacrises al een goed thema bedacht. Op zich is dit al een zegening, toch! Denk aan mensen die besmet en hierdoor overleden zijn. Bidt hiervoor en blijf hopen op betere tijden. Zing voor jezelf een mooi lied, ook dit is een zegening. Zingen is twee keer bidden. Zelf zal ik in gebed gaan voor Chrisko voor alles wat jullie al deden en hopen in de toekomst weer veel goeds te mogen doen. Gods liefde ziet door alles heen.